404 Not Found

404 Not Found


nginx

Risen

Novinky, obrázky, videa…

Rozdíly v grafice Risen oproti Gothic III

„Vždyť to vypadá stejně jako Gothic,“ namítli někteří z vás pod nedávnými obrázky. No, úplně stejně ne, stačí kouknout na dobové screenshoty z Gothic III, které za ty roky krapet zestárly, ale je pravda, že většina rysů je shodných. Na novou herní značku skoro až nezdravě. Zvlášť, když třeba to samé divoké prase, jen v trochu jiných barvičkách, potkáte jak v Risen, tak v třetím Gothicu.

Otázku na téma objasnění rozdílů v grafice proto dostal vedoucí programátor Piranha Bytes. Největší změnou v Risen podle něj prošlo stínování scény, když již nevyhovující nebo nedokonalé mechanismy nahradily nové, jako například Screen Space Ambient Occlusion, Parallel Split Shadow Mapping či Variant Shadow Mapping. Jejich přítomnost se nejvíce projeví na ostřejších stínech v terénu. Další novinkou oproti Gothic III bude plná podpora HDR s jeho postprocesingovými efekty (pro vylepšení jasu grafiky) a nově naprogramovaný depth of field efekt pro hloubku scény, neboť ten starý nebyl tak hezký.

DirectX 10 podporovat Risen nebude, protože se na něj přechod tvůrcům nevyplatí. Náklady na přepsání veškerého zdrojového kódu ze stávajícího DX9 by byly příliš vysoké, ale přínos naopak mizivý. Namísto toho se rozhodli klást důraz na mnohem důležitější věc, a to způsob načítání herního světa, v němž ani tentokrát nebude zdržovat žádný loading. „V Gothic III nebylo nahrávání zdrojových podkladů, geometrie a textur řešeno efektivně,“ přiznal vedoucí programátor a proto přistoupili ke kompletnímu předělání tohoto systému. Díky tomu poběží Risen mnohem plynuleji, čemuž pomohou i další optimalizace související se strukturou datových souborů, jejich formáty a podobně. Abyste jim vše o větší plynulosti a naopak menší zabugovanosti uvěřili, vypustí v předstihu na veřejnost hratelné demo.
Zdroj: Tiscali Games

Share and Enjoy:
  • Print
  • email
  • PDF
  • Add to favorites
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • Twitter

Žádné komentáře na “Rozdíly v grafice Risen oproti Gothic III”

  1. Anonym Napsal:

    Firmy co vyrábí Gothic a Risen by se mohli dohodnout na jedné společné hře… to by byla pařba. :-)

 
404 Not Found

404 Not Found


nginx